Nyílt levél a NIF Kommunikációs Igazgatójának

2016.05.12 18:07
Tisztelt Loppert Dániel Igazgató Úr!
 
Ön a projekt lebonyolításáért felelős NIF kommunikációs vezetőjeként (és nem az állomás értékeinek tulajdonosaként!) olyan ügybe keveredett, amit becsületes ember nem igazán tud megbocsátani. Önök nagyon jól tudták, hogy a torony ideiglenes védettség alatt állt, amikor a beruházás tervezésébe fogtak. Ennek ellenére úgy terveztették meg az új forgalmat (pályatestet), hogy az EU pályázati előírásokra hivatkoztak, valamint a kezdetben 35 Milliárdos költségvetés veszélyére. Önökkel és a MÁV vezetésével, vasúti szakmai indokok garmadát levelezte le néhány szakember, amire Önök általában semmitmondó választ adtak, és sikeresen rávették a MÁV vezetését, hogy a védettségből kerüljön ki a torony, és csak a fordító, valamint az állomásépület maradt védett objektum. Még jó, hogy a korszerűsítés ürügyén a szocreál állomásépület nem került lebontásra, mint az eltörölni szándékolt múltunk egy másik darabja! Mivel a védettséget levetették, azt gondolták szabad az út a romboláshoz. De még ekkor is többen arra hívták fel az Önök figyelmét, hogy a torony akármennyire gondolja Őn feleslegesnek, egy azon három nagyobb és híres vasúti irányítótorony közül, ami Európában keresztben, építészetileg korrekt áthidalással áll a robogó vonatok mellett és felett. Olaszországban a milánói és a bolognai is meg lett tartva. Gondolom Ön sem hiszi, hogy a MÁV korszerűbb volt, vagy lesz, mint az olasz vasút, és azt sem, hogy az olaszok egy másik Európai Unióba tartoznak, vagy netán nekik annyival kevesebb a megőrzendő érték a múltjukból, hogy ezért tartották meg. Fehérvár polgármestere a kérdésemre azt válaszolta, hogy kérelmezte a torony megmaradásának lehetőségét, és ismételt egyeztetést kezdeményezett a torony védői és Önök között. Ön személyesen számolt be a fehérvári testület előtt arról, hogy a torony bontása elkerülhetetlen, mert rengeteg kötbér terhelné, ha a tervek átdolgozása miatt csúszna a beruházás. De talán egyformán emlékezünk arra, hogy az áttervezés nélkül is bőven csúszott a torony nyári, majd októberi bontása. Tehát az Önök indokai nem voltak megalapozottak akkor sem! A torony hasznosítását Ön nem tudja elképzelni, ennek ellenére az új biztonsági rendszer itt került beüzemelésre és a bontás megkezdéséig szolgálatot teljesítettek a toronyban. A műemlékvédelmi hatóság szakemberei egy újabb megkeress alapján ismételten bejárást folytattak le, amely bejáráson a NIF képviselői is jelen voltak! Annak eldöntését szolgálta ez a bejárás, hogy a Rimanóczy Gyula által tervezett és épített torony műemlékvédelmi védettséget élvezzen, vagy ne. A kérdés nem dőlt el. Önök tettek arról, hogy a május 18-ra tervezett újabb bejáráson - amelyet Önök kényszerítettek ki azzal, hogy "ügyfélként" kívántak részt venni azon - már ne is legyen mit bejárni. Sikerült. De ez nem dicsőség, ez szégyen tisztelt igazgató úr! Már akkor sejthető volt, de ma már bebizonyították, hogy mindez csak időhúzás célját szolgálta, és a MÁV vezetőit a saját rendtartásuk felrúgására bírva elrendeltették a vágányzárat, hogy hatalmas biztonsági, őrző-védő demonstráció mellett, az éjszaka leple alatt beteljesítsék pusztításukat. Szégyen ez tisztel igazgató úr! Szégyen ez akkor is, ha netán Önnek, vagy Önöknek lenne igaza a torony megítélése kapcsán. Az ilyen sunyi, cinikus és arrogáns tett soha nem fog sem az Ön, sem a NIF dicsőségére válni.